torsdag 13 november 2008

Här ska det gnällas

Tanter på jobbet tror att jag skämtar med dom.
Gnälltant: Vad kostar saffran?
J: 19,90
Gnälltant: Vaaa? skämtar du?
Ser det ut som att jag skämtar eller? Jaa, jag hittade ju bara på. På ICA går det inte att pruta, på ICA är det ett pris och nej, vi skämtar aldrig om priset. Faktiskt, och så är det.
Sen verkar det inte som om alla kunder kan läsa. Vi har erbjudande. 3 baconpaket för 25:-, vilken grej. Jaa, ICAs bacon, inte Scans. Och så får man springa och hämta rätt bacon för att du inte kan läsa riktigt på en skylt. Och när det står "Medjes ej" på skärmen, så betyder det att du inte har tillräckligt eller inga pengar på kortet. Och jag kan inte göra något åt det. Jag kan heller inte berätta för dig vad du har för kod. Och jag tycker inte man skickar nån som ser ut att vara 25 år att göra legitimationskoll på cigaretter och alkohol, när det står på papprena att ni skickar ut folk som ser ut att vara mellan 18-21. Mm, tack för den.

Men nu är jag ledig både från ICA och Cherry ihelgen. Det kanske blir en resa, men mest blir det nog att vara full!

Inga kommentarer: