söndag 25 januari 2009

Black jack

Jag är inte den smartaste människan i världen, det vet jag. Jag kan vara riktigt korkad ibland om det vill så, men jag kan verkligen skratta mig lycklig mot alla som spelat black jack mot mig ikväll. Jag säger bara: stackars, stackars er. Det är synd om er!
Tips till er som ska spela Black Jack:
- nej, man får aldrig ett gratisspel. vad vinner jag på det? och om du nu vill det så kan du väl gå hem och leka med dina kompisar istället. Om du kommer och ska försöka ragga med den frasen så finns det inte en chans...
- man kan INTE dubbla på tolv, eller tretton.. inte heller efter en split!
- Glas och flaskor ska stå i glashållarna, annars håller man i den och det är stabilt. Det är inte acceptabelt nånstans att spilla öl på bordet. Och vårt bord är inte heller ett diskställ...
- Du får ingen vinst om du plockar bort dina marker innan jag delat ut vinsten, rätt logiskt tycker jag. Men vissa har bråttom, och ja, det är ju inte riktigt mitt fel?
- Nej, du har ingen black jack efter en split...
- Jag har 11 boxar att hålla reda på, du har typ en. Ja, det händer att jag räknar fel ibland. Men det är mänskligt att fela.

Imorgon är det årsfest med Cherry. Full och underbar är det som gäller.

Inga kommentarer: