söndag 22 mars 2009

Trivsam arbetsplats

Jag har haft en toppenhelg, trots allt jobb. Men det gick bra både igår och ikväll, vilket alltid är kul.

Dock blev jag utskälld av en gäst ikväll på Palace. Att jag borde inte jobba som croupier för jag var så otrevlig. Men om du är otrevlig mot mig, stör mig och är allmänt jobbig - ska jag då sitta och le åt dig och vara trevlig? Nej, det är inte mitt jobb. Du har förlorat dina 40 spänn, jag vill inte ha dina mynt som består av åtta kronor, men ändå tycker du att du ska få sitta kvar och störa och vara irriterande både mot mig och de andra vid bordet. Nyktra till och tänk om, jag skiter fullständigt i dig. Om någon beter sig illa eller stör vid min arbetsplats har de ingen rätt och vara kvar. Jag ska trivas som alla andra på min arbetsplats, bara för jag jobbar med fulla människor betyder inte det att jag ska tåla vad som helst. Jag har jobbat så pass länge så vet vilka jag orkar med och inte :)


Fulla människor har svårt att förstå och räkna. Är det för att de är fulla, eller är det flesta bara allmänt dumma i huvudet?

Inga kommentarer: