torsdag 7 maj 2009

hatar snattare

Idag har jag hunnit med mycket. Jag har polisanmält äcklet som stal min mobiltelefon från min jackficka igårkväll på KM. Jag har spärrat mitt SIM-kort och sedan fixat ett nytt och de var jävligt schyssta och kunde fixa med mitt gamla nummer på redan idag, annars skulle jag fått vänta till nån dag nästa vecka. Och vem kan vara utan telefon en hel helg? Jag kunde knappt vara det ett dygn. Man blir så satans beroende. Själva mobiltelefon, som förvisso är värd ca 3300 kr, är inte betydlig i sig. Det är allt som finns i den, ytan är bara ett skal. Alla kontakter, alarmet, bilderna. Det är så mycket minnen. Som bara försvinner för någon människa inte har någon moral i kroppen och det bara kryper i fingrarna.

Nu har jag min gamla mobil igen och har ca 70 nummer. Då är det rensat som bara den, bara viktiga nummer som jag har användning för. Det blir bra så.

Nu blir det jobb i helgen!

Inga kommentarer: