söndag 20 september 2009

ledig

Alltså, det här med rökning bryr jag mig inte så mycket om. Om man tycker att rökning ger en något, så visst ska man hålla på. Men om man nu ska hålla på, så köp cigaretter och tigg inte! Jag blir så trött efter varje kväll man varit ute och festat eller jobbat och står på Larmtorget, eller utanför Palace så ska det ALLTID komma någon och fråga om cigg. Det roliga är att jag får ofta förfrågan, fastän jag inte röker. Jag håller inte i någon cigg. Hur stor är då sannolikheten att jag röker? Varför frågar man mig och inte människan som står fem meter bort och röker ? Jag blir så trött! Jag känner att det är ännu en anledning för att jag inte röker, att slippa folk som ska tigga och i värsta fall tigga själv. Det är så patetiskt, om man nu ska hålla på får man väl stå för det själv...

Randomkille: Kan jag få en cigarett?
J: Ser det ut som jag röker?
Randomkille: jaaa?
J: Då ser du väldigt dåligt....

Inga kommentarer: