måndag 21 december 2009

ÄNTLIGEN HEMMA I SNÖIGA KALMAR

Nu är jag äntligen hemma igen efter 1,5 dygns resande, den sista biten blev ingenting rätt! Vi åkte från Bangkok kl 06,55 och var framme i Berlin vid 14tiden, sen sket sig allting. Planet blev försenat pga något fel med vattnet så vi kom inte iväg förrän en timme senare, när vi väl anländer på Arlanda så har de inte fått med vårt bagage, så förmodligen stannade det kvar Berlin... Så vi hoppas på att få det snarast, jag hade dock mycket grejer i mitt handbagage, Gustav hade inte ens ett handbagage, haha. Vi missar iaf vår buss hem till Kalmar, som var den sista. Jag står i Stockholm med ett par jävla luffarbyxor jag köpt i Thailand, en Fred Perry-tröja, ett par ballerina. Mina andra skor och strumpor ligger i bagaget, så man kan ju säga att vi frös otroligt mycket. Vi fick iaf sova hos Victor och Gustavs barndomsvänner vilket var otroligt snällt, de bjöd på tacos som var sååå otroligt gott!!! Vi bokade en ny buss kl 8,15 imorse, vi ska åka ett pendeltåg till Cityterminalen, men då har ett tåg gått sönder och de kan bara använda en bana, vi står där i tjugo minuter och fryser sen fick vi skjuts in och kom till bussen exakt kvart över åtta. Men nu är man äntligen hemma, har tagit en varmvattendusch vilket var ett tag sen och tagit på mig massa kläder.

Pga allt strul idag så missade jag jobbet vilket är tråkigt! Men ska dit imorgon och det ska bli himla skoj. Det är sjukt mycket snö här bara, vilket är förbannat kallt! Snart ska jag hem till mina föräldrar och få i mig lite riktigt mat och sen ska jag hem och sova. Har inte sovit för mycket det senaste dygnen.

Jag har ätit mackor nu :) bilder kommer senare, om jag orkar. kommer iaf upp på facebook inom några dagar

Inga kommentarer: