söndag 24 januari 2010

FAVORITFILM

Det pratas alltid om favorit. Och det är en så knepigt svår fråga så man vet inte vart man ska börja, oavsett vilket ämne det handlar om. Jag tänkte att jag skulle få ner mina favoritlåtar, vilket är intressant och själv se vilka de är och varför. Men kände att det var en större utmaning än vad jag trodde. Film är inga problem, skulle säkerligen kunna rabbla upp 10 filmer jag älskar att se med en gång. Nya som gamla, svenska som internationella, korta som långa, roliga som sorgliga, meningslösa eller inte.

Jag rabblar: Pulp fiction . American history X . Festival . X-men . Staying alive . Blues brothers . Slumdog millionaire . Mamma mia . RockNrolla . Braveheart .
SÅDÄR, sen började jag tänka. Exakt tio filmer blev det, helt otroligt. Jag ska leta på min dator idag och återkomma med en lista med favoritlåtar :)

PS! Ondskan glömde jag! :)

Inga kommentarer: