torsdag 28 januari 2010

ICA

Jag ska inte säga att jag inte gillar mitt arbete på ICA, för det gör jag. Men de finns vissa människor som är så himla irriterande så de finns inte! Jag hör liksom det här pipande när alla varor scannas in i huvudet, bandet som rullar hela tiden har gjort min hörsel sämre tror jag, jag hör inte alls bra.
Sen finns de kunder som:
- inte lägger på nån pinne efter sina varor på bandet och jag ska fatta när dennes varor slutar!!
- lägger på en pinne när bandet är tomt. så jag förstår att det är dina varor som kommer nu!!
- alltid glömmer ta en kasse
- är för snål för att betala en kasse och trycker ner alla sina varor i fem fryspåsar istället
- inte kan säga till sina barn att hålla käften!
- lägger ner olika frukter i samma påse när de har olika kilopriser
- alltid säger "tog det" om ica-kortet för att försäkra sig att bonusen går in men kan inte själv läsa på terminalen vad det står...
- alltid har skrynkliga pengar som de lämnar fram ihopknycklade..
- ska betala en högre summa med enbart mynt, eller nån som ska växla sina mynt. GÅ TILL BANKEN, DEN LIGGER 10 METER BORT.....
- ska dra sitt ica-kort precis när jag slagit ut summan
- inte fattar att pengarna är slut på kortet när det står "medges ej"

och så vidare och så vidare och så vidare

hade en rätt söt unge igår som sa till sin mamma: dom där är inte nyttiga (om sockerärtor)
mamman: nehe, varför inte då?
ungen: meh, SOCKER?!?!?!
hahahaha, annars är de flesta barnen BARA jobbiga och ger en huvudvärk. speciellt småbarn som gråter så de håller på att sprängas... tacka vet jag föräldrar som handlar UTAN sina barn :))

japp, jobb imorgon igen 9-17

Inga kommentarer: