tisdag 26 januari 2010

PALACE OCH DERAS DANSGOLV


Palace - Kalmars största nattklubb , som över lag drar mest folk i sin målgrupp, dvs 18-30 år. Palace är bra, man känner alltid någon där. Men Palace kan lätt bli tråkigt också, för det är alltid samma sak, vecka efter vecka.

Själv tycker jag att Palace är helt okej att gå till en eller två gånger i månaden, för att enbart träffa folk som inte hänger på Olearys. Jag går absolut inte till Palace längre för att dansa. Vilket är en stor del av Palace koncept, dans. Det är två stora dansgolv, med dj på båda. Det spelas hög musik, man är där för att bli full och dansa. Varför vill man inte längre dansa på Palace? Det är inte för att det inte är bra dj´s , det är det absolut. De spelar bra musik, egentligen vill man inte stå och hänga i baren, men man måste.

För om man dansar på Palace, i huvudsak på det stora dansgolvet, så lovar jag att dina skor kommer vara totalt förstörda efter kvällens slut. Det ligger glas på hela golvet eftersom folk på Palace orkar inte ställa ifrån sig sitt glas utan kastar det bara i marken när de druckit upp sin öl/drink. Detta glassplitter dansar man på och det förstör skorna. De skär upp, de trycker sig in. Jag gillar alla mina skor och vill inte förstöra dom för att folk inte har tillräcklig vett att ställa sitt glas på en högtalare eller bord, för det är Palace fullt utrustad med! Det roliga är, att det är bara på Palace det är såhär, ingen annanstans i Kalmar har jag sett ett dansgolv med så mycket glas. Inte ens uppe på Strand. Jag vet inte vad folk håller på med, men det måste få ett slut om man ska börja dansa igen.

Det finns en till grej som gör att jag inte dansar på Palace. Folk dansar just med sina glas och innan de kastar de i marken så dansar de ut innehållet på människorna bredvid. Och hur mysigt är det att få öl på den nya klänningen eller en drink på hela armen? Nej tack. Därför håller man sig i baren, rocken eller vipen på Palace för slippa såntdär. Då kommer man hel och fin ut därifrån, dock alldeles för full. Men det är smällar man får ta ;)




"Stora dansgolvet"

Inga kommentarer: