söndag 4 april 2010

ANSIKTSBOKEN

Jag gillar facebook, det är sjukt praktiskt och bra. Man har koll på sina vänner , man kan återuppta kontakten med gamla klasskompisar och framförallt hålla kontakten med folk man inte träffar så ofta som tex har flyttat eller som man träffat i andra städer. Man kan snoka på ett fint sätt, man lämnar inga avtryck men man håller ändå koll på sina vänner.

Vad jag inte förstår är alla människor som ska bli vän med en, men som man aldrig någonsin har träffat. Som inte ens bor i samma stad eller ens samma land. Vissa kan man har minst 50 gemensamma vänner med, men inte fan vet jag vem killen är iaf. Jag förstår inte folk som ska försöka skapa en vänskap på facebook. Jag föredrar verkligheten, har alltid gjort.

Men det är bra att facebook finns. Man behöver bara veta ett namn och så är det busenkelt och hitta. Annat var det med lunarstorm, när man hade användarnamn vilket försvårade när man sökte en viss person. Och det som är så bra är att nästan alla har det, så man har verkligen koll på de flesta.

Dock försöker jag vara så hemlig som möjligt för folk som inte är min vän. Tycker det är bäst så!

Inga kommentarer: