torsdag 22 april 2010

ATT TRIVAS I LILLA KALMAR

Josefin, nyss fyllda 18 år visas på bilden. En väldigt rolig tid i mitt liv, men känns sjukt att det bara är 2,5 år sedan. Under den här tiden så har man utvecklat och mognat så mycket som människa. Det är sjukt och se tillbaka på vad man hade för tankar om livet då.
När jag precis fyllt arton så började jag mitt sista år på gymnasiet, det var bara ett år kvar. Det sista året var de roligaste, vi var ett gäng tjejer som hängde och gjorde allt tillsammans. Jag fick börja gå ut på krogen, de vill säga, Palace. Vilket var de enda stället man gick till. Ärligt talat tyckte jag att det inte var speciellt skoj. Man kände ju ingen, lite folk från skolan, javisst - men annars då? Nu skulle jag kunna gå ut själv i Kalmar, eftersom det finns alltid nån man är bekant med.
När jag var arton så ville jag absolut inte vara kvar i Kalmar. Gud vad trist! Kalmar är så litet, man tyckte man visste allt om alla. Jag kunde inte se en framtid här, jag skulle stanna över sommaren, sen skulle jag till Stockholm - för det är där de händer! Nu vill jag inte lämna Kalmar förutom resemål. Jag kommer nog inte flytta härifrån om inte någon ger mig ett toppjobb och lägenhet i någon annan stad. Det är här jag vill bo, jag trivs här. Om jag för tre år sen visste allt om alla, då är det ingenting mot vad man vet idag. Eftersom det här är en stad som utvecklas och studentstad så finns det alltid nya människor och lära känna. Man behöver inte åka till huvudstaden för detta. Visst att man inte har något häftig jobb, men jag trivs och det finns säkert möjligheter om man vill.
Jag vet att jag har en annan syn på Kalmars uteliv eftersom jag jobbar i det, mot vad jag skulle haft om jag inte jobbade som dealer. Men det har gjort en lite mer mogen, man har sett hur man ska bete sig och inte. Men om man dricker med måtta? Nej, man blir nersupen varenda gång man är ute, ibland till ett skamligt lågt pris :)

Om man ska vara lite ego, så vill man inte lämna Kalmar. För här är man någon, vilket har tagit ett bra tag att jobba upp sig till. Inte med så många ansträngningar, men ändå ^,^ och det jag ville göra efter studenten var att jobba, till varje pris så skulle jag ha ett jobb. jag skaffade två och jobbar det gör man 5-6 dagar i veckan. men det är detta jag vill göra och jag trivs verkligen med det. visst att det kan bli lite mycket ibland, men man biter ihop och så ler man stort när man får lönen. härlig känsla!

Inga kommentarer: