onsdag 29 maj 2013

maggan-loppet

Hallå ja!! Efter jag slutat jobbet var det bara åka hem och byta om (och dricka en halv Celsius för lite extra energi?!) för Drottning Margaretaloppet! Som är ett fem kilometer långt lopp för tjejer :) vi var ett gäng från jobbet som deltog, jag och Åsa skulle springa. det är andra året jag är med och vi startade längst fram så vi skulle slippa trängas så förbaskat, vilket var riktigt smart. vi höll ett bra tempo hela rundan och jag kom i mål på 28 min! mitt mål var 30 min så jag är väldigt nöjd :) jag har ju inte sprungit så värst mycket iår, det här är kanske fjärde gången men jag har gått på spinning och så tränar jag en himla massa annat. det är ju roligare att gå till gymmet och köra ett tungt, svettigt, bra pass än att springa, det är bara så. men jag har kommit över tröskeln och tycker inte det är dödsjobbigt att springa längre, det är lite roligt men får jobba ett tag till, tills jag tycker det är superkul. 

nu har jag två lediga dagar framför mig! guttigt :) 

Åsa och jag efter Maggan-loppet :) 

Inga kommentarer: