söndag 7 juli 2013

en helg i Sthlm

Ja, ifredags tog jag bussen upp till Stockholm (började på en ny bok, Flaskpost från P som jag hann en bra bit på och som gillas skarpt!) och sen mötte Ofelia upp mig på Cityterminalen. Jag lärde känns Ofelia på träningsresan i Turkiet och så har vi hållit kontakten sen dess. Så nu fick jag komma och hälsa på henne i Stockholm. Vi gick på stan på fredagseftermiddagen och grillade och tog det lugnt på kvällen. Igår så tog vi sovmorgon och sen åkte vi in till stan och gick ut till Djurgården, tanken var ABBA-museet men det var så härligt väder så vi gick till Skansen istället :) jag har aldrig varit på Skansen så jag tyckte det var väldigt trevligt. Tråkigt nog så ville de flesta djuren gömma sig i värmen men ett par ugglor fick jag bland annat se :)

efter en heldag i solen så var vi rätt trötta, så vi åkte hem och vilade innan vi gick till ett tapas-ställe och käkade middag, tapas är riktigt gott! efter middagen så satte vi oss på ett ställe och drack lite trevliga drinkar och tog det hyfsat lugnt. det blev en tidig kväll för ingen var sugen på fylla och innan jag begav mig hemåt idag så gick vi en promenad nere vid Årstaviken :) jag är väldigt nöjd med helgen och det är alltid roligt att komma iväg lite, minisemester! nu är det väl bara tre jobbveckor kvar till den riktiga semester, låt det gå fort! :)

min bror kom och hämtade mig vid flyget idag sen åkte vi å käkade pizza! kl 18,20 så var jag på gymmet, axlar och mage fick jobba ordentligt idag - riktigt skönt efter två dagars välförtjänt vila (fast vi har gått jättemycket!!) avslutade med en omgång tabata på löpbandet på 15km/h - trött tjej som tar igen tre dagars paradise hotel sitter i soffan nu :)


Jag shoppade nya tights och två linne på Röhnisch och en ny Marc by Marc Jacobs väska. 
Sen hittade jag inget annat men jag är så himla nöjd med de här köpen :) 
väskan har jag ju kollat på hur länge som helst! 

Ofelia och jag på lördagkvällen

Ofelia utanför Nordiska museet 

Min lille kompis på Skansen

Inga kommentarer: