torsdag 29 augusti 2013

kycklingwok

Idag har jag jobbat 7-16 , jag kallar det en kort dag vilket det egentligen inte är men alla dagar som man slutar innan kl 18 är kortdagar för mig :) det spelar ingen roll när jag börjar ^,^ när jag kom hem från jobbet så var jag rätt trött i kroppen, så tänkte ta en vilodag.

 jag körde igång med maten, jag hade tinat kyckling så idag blev det nått wokaktigt.. jag stekte kyckling som jag kryddade med chilipulver, curry o peppar, sen i med rivna morötter och vitkål, och strimlad paprika. jag hade tänkt göra en gryta först med kokosmjölk, men struntade i det så knäckte två ägg, lite röd currypasta + vatten så det kunde koka ihop litegrann.. det blev faktiskt en himla trevlig rätt, körde i några risnudlar också som jag hittade i skafferiet igår när jag städade det :) serverade med sweet chili sås, försökte undvika färdiga såser eftersom de innehåller massa socker, men nu hade jag det hemma så då blev det så! :)

jag tog en liten vilopaus efter maten och sen drog jag iväg i sista minuten på 45 min spinning trots allt! jag tänkte, det känns bra när jag är klar och jag får köra i det tempo som kroppen pallar idag. det gick så jäkla bra, är verkligen helt slut nu! så ska krypa ner i sängen med min bok alldeles strax, börjar kl 7 imorgon också!


dagens middag: nån slags kycklingwok

Inga kommentarer: