fredag 30 augusti 2013

en man som heter Ove

Tjoho! Kl 14 stämplade jag ut från jobbet och det är min lediga helg, jag har absolut ingenting planerat, förutom lite träning lördag och söndag - idag får jag köra vilodag hur otaggad jag än är på det, tänkte ta en promenad senare ikväll istället :)

jag var väldigt trött efter jobbet idag igen, men var så himla sugen på att baka, jag hade velat göra bullar men hade inte alla grejer hemma till det så slängde ihop lite äppelmuffins! jag hade bakstopp ett tag eftersom frysen var helt full (då har jag ändå en hel frys!!) och nu börjar det ta stopp igen... dock är det rätt onödigt att jag har nästan en hel låda full av glass - jag äter aldrig glass så därför tar den ju aldrig slut heller.

jag åt rester av kycklingwoken när jag kom hem o lyxade till det med en muffins till efterrätt, men det är femte dagen jag är UTAN godis, det har gått helt över förväntan också! jag stoppar in en Läkerol när det krisar som värst :)

Nu ska jag läsa ut Ove, jag hade väldigt höga förväntningar på den. jag trodde jag skulle skratta högt mest hela tiden, så har det inte varit men nu den andra halvan av boken har varit mycket roligare! så några skratt har han gett, Ove :) 
OCH: boken jag läste innan hette Livet efter dig och kan rekommenderas när man läst för många kriminalromaner på rad! annorlunda kärlekshistoria kan man väl säga:)

Mina fina äppelmuffins! :)

Inga kommentarer: