söndag 15 september 2013

tårtkalas.

Puh, tur att man bara fyller år en gång per år, mycket som ska klaffa när man själv anordna kalas. Men det gick väldigt bra trots allt, vi tryckte in oss tio pers och en liten hund. Jag bjöd på hemmagjord pizza och prinsesstårta till kaffet, pizzan var jag sådär nöjd med men det gick åt och ingen sa att den var äcklig iaf :)

och tårtan, den var jättegod, dock inte lika fin. nu visar jag bara den fina sidan, men marsipanen gick sönder när jag la på den, så fick pussla lite och dekorera rätt mycket så det inte skulle synas. men den gick snabbt åt och då var det ingen som såg det längre :) som vanligt sockerkaksbottnar, sen hade jag idag ett lager vaniljkräm, ett lager blåbär/hallon-grädde, toppat med ett lager grädde så det blev en liten kulle, täckt med rosa marsipan!
min rosa tårta, satte dit chokladbokstäver efteråt också


Jag hade min nya blus på mig från H&M, blev ingen bättre bild än såhär!

Inga kommentarer: