torsdag 19 september 2013

energibollar

God kväll! Ja, att plugga gick väl inte sådär jättebra, jag kom in på dopplereffekten och kom att tänka på det avsnittet då Sheldon klär ut sig till den i ett Big Bang-avsnitt, så helt plötsligt så ingick det avsnittet i min studieplan, mycket roligare - kanske inte så lärorikt. sen tog jag en paus och bakade energibollar, kommer inte ihåg vart jag hittade receptet men kan varit trendotraning.se - mycket goda och enkla att göra!

Eftersom jag körde ben imåndags med Anna så var det dags för veckans ryggpass. det gick fint och avslutade i rodden - tänkte hur jobbigt kan det vara att köra 1000 m? svinjobbigt... något som jag får göra oftare märkte jag. det blev ett andra pass ikväll också, spinning 45 min. det var ett par veckor sedan jag var på det och jag kände inte för det och ingen kunde gå med mig men jag trampade iväg och körde slut på mig själv trots allt :) eftersvettas ordentligt nu, inte så gutt kanske.. men kommer nog sova gott inatt!

dagens middag: jag känner att jag inte har någon fantasi just nu. jag vet inte vad jag ska laga. men jag hade nötfärs hemma som jag hade tänkt göra tacopaj av, men jag orkade inte handla idag så jag rullade köttbullar och körde sötpotatis, rödbetor och morötter i ugn. såsfattigt, egentligen behöver jag inte ha sås till men gör den på kvarg så då tycker jag att den är okej, men min vitlök mådde inte så bra så hoppade såsen idag, det gick att äta utan problem :) jag har ett recept på rödbetsgratäng som jag ska testa nån dag.
Energibollar.
1 dl mandelmjöl, 2 dl proteinpulver, 3 msk jordnötssmör, 1-2 msk kakao, vatten, 
blanda först de torra ingredienserna och tillsätt sen jordnötssmör o vatten så det blir en smet som du kan göra bollar utav. rulla i något gött, jag tog kokosflingor. lätt som en plätt :) 


dagens middag! 

Inga kommentarer: