onsdag 4 december 2013

ett tag till + vinterjackan

Heeeej! Lite ledighet tackar kroppen för om det bara är för en dag. trots klockan ringde kl 7 för jag hade tvättid så var kroppen rätt pigg, så idag såg jag julkalendern på tvn :) och jag känner mig mycket piggare idag och det känns som det är upploppet av den här förkylningen, men jag ska inte hasta iväg till gymmet den här gången så jag ska vila tills på söndag har jag bestämt iaf. men nu har jag cyklat runt i halva Kalmar istället, haha! jag fixade de första julklapparna, jag vet på ett ungefär vad jag ska köpa men får ta det i omgångar på cykeln :)

jag ska plugga lite om hjärnan och sinnen i eftermiddag, kroppen är sjukt intressant men så svår att förstå sig på. det finns så mycket inuti oss och mycket är ett mysterium! jag är faktiskt positiv överraskad vad intressant den här kursen, Naturkunskap B, är. vissa saker är svårare att fatta än andra och vissa uppgifter är krångligare än andra men eftersom jag är intresserad av det här och måste ha den här kursen för att söka till det programmet jag vill läsa så är det helt klart värt. visst att man ångrar att man inte "orkade" läsa den här kursen på gymnasiet, men då hade jag inte heller något intresse för det så det känns ändå rätt att läsa den nu.

idag var det inte så kallt men det här brukar jag ha på mig nu när temperaturen sjunker,
min nya jacka från Esprit. 


Här kommer Bosse också :)

Inga kommentarer: