torsdag 16 januari 2014

för det är Elins födelsedag!

Idag är det ingen vanlig dag, det är Elins födelsedag! min lillasyrra fyller 23 år, jag tror jag börjar bli gammal?! ^,^

dagen startade med att jag ställt klockan fel en hel timme!! så tio i sju vaknade jag, skulle befinna mig på jobbet kl 7. eftersom planering är a och o om man vill äta bra så hade jag både kvargblandningen till fikat på förmiddagen och lunchen klar, så det var bara att sminka sig, hälla i sig en proteinshake och cykla bort, jag kan erkänna att jag var väldigt ledsen över att missa havregrynsgröten. men dagen flöt på bra trots allt, jag stämplade in kvart över så tycker jag var rätt snabb och duktig :)

när jag slutade vid 16 så var det hem och fixa mat, för syrran skulle komma över på middag. jag gjorde min favoriträtt, lax med sötpotatis, morötter och champinjon i ugn. jag äter det minst en gång varje vecka, fattar inte att jag inte tröttnar. Elin var mycket skeptisk till maten först, för hon gillade ju inte lax så värst och morot i ugn tyckte hon minsann inte om. MEN tallriken var tom när hon var klar, så det var ett gott betyg :) sen fick hon semla till fika, eller semla och semla - jag gillar inte mandelmassa så vi skippade det. semlebulle med grädde är minst lika gott ;)

nu har jag ställt mitt alarm på 05,50 imorgon så jag kommer i tid till jobbet, sen ska jag göra naturkunskapens slutprov efter jobbet, jag är nervös. jag har haft lite problem att plugga till det här, men det ska nog gå vägen hoppas jag :)

Inga kommentarer: