lördag 1 februari 2014

smörgåstårta + chokladpannacotta

Hallå ja! Jag startade dagen på Malkars, och de senaste lördagarna har jag kört cross cage 10,15 och det är riktigt kul så jag körde det idag med, men kom lite tidigare för att köra marklyft. jag ökade igen, 85 kg drog jag upp och det kändes lätt! gjorde två ettor och stannade vid det, men himla nöjd ändå :) jag var helt slut när jag cyklade hem , kändes riktigt gutt!

sen åkte jag ut till Nybban för att garnera smörgåstårtorna. idag kom mina föräldrar hem från Kanarieöarna, så jag tyckte att jag och mina syskon kunde göra middag till dom. så smörgåstårta och en chokladpannacotta till efterrätt. båda rätterna blev väldigt bra och goda, vilket resten av familjen också tyckte så det var kul :) pannacottan är från Roy Fares bok Sweet! - den kommer jag garanterat hämta fler recept ifrån, allt ser och låter så smaskigt! :)

Den stora tårtan gjort på landgångsbröd. skagenröra är den fylld med, det är godast :) 
Den lilla glutenfria tårtan till mig och Elin :) 


den väldigt goda chokladpannacottan garnerad med krossad daim, grädde och mango :)

Inga kommentarer: