lördag 1 mars 2014

Charta 77s spelning!!


jag och Elin

Seriöst, jag är inte så ofta på spelningar men jag har sett ett par under mina år. Men spelningen igår var helt fantastisk! Det var punkkväll på Daltons i Läckeby, vi var där för att se Charta 77. ett band som har hängt med i många, många år och som jag lyssnade extremt mycket på i 15-16årsåldern. så när dom väl spelade på ens hemmaplan så kunde man inte missa det, trots nya låtar så är det dom gamla man är där för att höra. många favoriter spelades som Vykort från Rio, Grisfesten, Tiga är guld, Ensam kvar, När Världssamvetet tog semester, Lilla Björn och lilla tiger -> som förmodligen är deras mest kända låt men långt ifrån den bästa även om den är riktigt bra! innan Charta spelade så fick vi höra och se banden Kurt Olvars Rebeller, Factum och Troublemakers som var en riktig positiv överraskning , vilket röj! trots att vi inte hade hela armarna fulla av tatueringar eller piercings i hela ansiktet eller skägg men rakad skalle eller en alternativ klädstil så hade vi riktigt roligt där, 200 pers framför den minsta scen jag sett - men vilken energi och vilket drag! den här kvällen var riktigt bra och rolig! :) 

det var fler än jag och Elin som kunde låtarna! :) 

Inga kommentarer: