onsdag 12 mars 2014

äppelmuffins med havrecrumble

Igårkväll så kände jag mig pigg och tänkte att det blev ingen långvarig förkylning - men så lätt gick det inte.. imorse så kände jag mig lika dålig igen och mina tankar på att kanske kunna åka till gymmet på eftermiddagen fick jag ganska snabbt skrota...

en morgonpromenad i solen hann jag med innan mamma kom och hämta upp mig, så gick vi en sväng på stan. det blev en lunch på 4 kök och så hittade jag en bok på rean och en jättedyr, men den köpte jag iaf. Roy Fares andra bakbok står på listan över böcker jag vill ha, men är rätt nöjd med den första än så länge :)

jag gillar ju att baka, så det har jag passat på att göra idag när jag har tid över. det är tur att jag tränar så mycket och lägger tid på det, annars skulle jag baka jämt och vara jättetjock! det blev mitt favoritbröd och ett par muffins från Sweet!-boken. dom ser kanske inte likadana ut som muffinsen på bilden i boken, men goda blev dom! nu har jag suttit ute på balkongen och fikat och solat, så himla skönt :)

glutenfritt morotsbröd.

bra köp! ångrar inte att jag snubblade över den här boken, för mer inspiration så följ honom på instagram @royfares 

äppelmuffins med havrecrumble, gick bra att bara byta ut vetemjölet mot glutenfritt mjöl. det är alltid en chansning, egentligen skulle väl den där crumblen ligga på muffinsen, kan spelat roll pga glutenfritt men också att jag bara hade lättmjölk och inte standardmjölk som det stod i receptet. ätbara och goda blev dom trots allt :)

Inga kommentarer: