söndag 23 mars 2014

min helg i London.

God kväll! Jag har spenderat min helg i London, jag har hälsat på min vän Victor (som jag lovat att komma och hälsa på, han har pluggat där tre år nu och slutar till sommaren - så det var på tiden!). Jag hade rätt höga förväntningar på staden och helgen över lag och staden levde upp till mer än mina förväntningar! Fantastisk stad, en helg märkte man var lite för lite tid att hinna med allt. Det blev rätt mycket turistgrejer, vi kollade på Big Ben, Westminster Abbey, Buckingham Palace, Picadilly Circus, Tower Bridge och St Paul's Cathedral bland annat, vissa såg vi bara på håll. Men när det är så mycket folk som står och fotar och stirrar förstör stämningen lite, jag tog inte alls mycket kort för jag orkar inte ha MASSA folk på alla mina bilder... Det jag tycker är mest imponerande är byggnaderna! Vilka jäkla byggnader, så detaljrika och maffiga! Och de är ju flera hundra, tusen år gamla, vilket jobb! Jag tycker det är underbart, London kryllade av fina byggnader och vackra kyrkor!

Vi besökte även Covent Garden, där hade jag velat spendera mer tid, riktigt trevligt ställe! Vi var på en matmarknad, jag kommer inte ihåg vad den låg, men den var riktigt trevlig. Man fick provsmaka mycket och jag köpte den godaste GLUTENFRIA morotskakan jag nånsin ätit :) på fredagkvällen var vi på baren på Victors skola en sväng, men gick hem när den stängde. Man var rätt trött efter den intensiva dagen. På lördagen var det dags för Oxford street, där hade jag höga förväntningar men där är nog den ända delen jag är lite besviken på. Men jag sökte inte efter något speciellt och visst det fanns mycket att se på och jag är glad att jag åkte dit på så sätt, men att spontanshoppa med jättemycket folk omkring sig är inget givande koncept för mig. desto bättre för min plånbok ;) däremot hittade jag lite raw food produkter som jag köpte med mig hem och 1 kg jordnötssmör! hahaha. det var jättebilligt! jag köpte min parfym på tax freen också, det var ett bra köp! men jag är supernöjd över helgen, den har varit kanon och jag är så glad att jag äntligen kom iväg till London! jag kommer säkerligen vilja åka tillbaka snart igen. det bästa var att resan dit eller hem gick smidigt, inget krabb nånstans, jag flög med SAS via Arlanda, det var lite lång väntetid idag men jag gick och käkade och läste ut min bok så det gick ingen vidare nöd på mig. tyckte det var smidigt med byte på Arlanda, så skönt att ha allt på samma ställe och att flyga, det går fort :)

det enda tråkiga med London kan varit att det tog sån tid att ta sig nånstans, staden är så utspridd. men det fanns så mycket att kolla på speciellt när man åkte buss så det gick bra! Jag har tagit semester imorgon och på tisdag också så ska bara vara hemma och ta det lugnt och TRÄNA. halsen mår finfint nu så imorgon är det dags igen, sååååå gutt!! :)))

Big Ben, London Eye



Den godaste morotskakan EVER! 

Den enda turista bilden, Victor tyckte att jag skulle klättra upp mellan tassarna men det kom nån asiat före mig så vi struntade i det (man ser att han precis ska klättra upp på bilden)

På lördagkvällen gjorde vi egen sushi tillsammans med Victors tjej Diana och två kompisar till henne. det var väldigt roligt och blev supergott! 

Vi åt pizza på "Pizza Express" - dom hade glutenfria pizzor med TUNNA bottnar. godaste pizzan jag ätit ute, den hemmagjorda ligger fortfarande i topp men en stark tvåa! gott betyg, dock var det inte paprika utan någon peppar på så den var svinstark, tungan domnade bort när jag hade ätit upp! hahah :) värt iaf.

Inga kommentarer: