onsdag 26 mars 2014

biffar av kycklingfärs!

Här kommer gårdagens mat; jag hittade ett recept på ett instagramkonto jag följer på biffar gjorda av kycklingfärs. jag har varit sugen på att testa kycklingfärs ett bra tag, men aldrig kommit till skott. jag gjorde min egen variant av biffarna mot vad som stod i receptet. de blev väldigt goda och lyckade, kommer jag göra igen och de blev inte sådär torra som gärna nötfärsbiffar blir.. jag åt med ugnsrostade potatis och en sallad, hade avocado också men glömde bort den först!
Kycklingfärsbiffar: 500 g kycklingfärs, hackad purjolök och röd chili, lite salt och peppar, ett ägg och ca en msk fiberhusk. jag stekte i smör igår, brukar annars använda kokosolja rätt flitigt. lätt som en plätt! jag gillar att laga mat som inte tar så lång tid :) blir min lunch idag, mums! 

till efterrätt blev det Våfflor! det är ju trots allt bara våffeldagen en gång om året! jag tryckte i mig tre stycken och fick ont i magen och mådde illa, så det var inte så himla gott eller värt i slutändan... typiskt. 

Idag var det dags för ett ben och magpass på gymmet. jag matade inte på överdrivet med vikter eftersom jag inte kört ben på över två veckor. men det var tungt trots allt, kommer förmodligen ha en himla träningsvärk de kommande dagarna!! magen fick jobba på bra också, är helt slut i den nu. blev inga intervaller utan körde en stund på crossen efteråt för mina ben var så trötta och tunga. 

Inga kommentarer: