söndag 30 mars 2014

våren är här!

Vilken underbart härlig helg, första riktiga vårhelgen och jag har varit ledig. jag brukar alltid jobba när den första härliga helgen kommer, men iår hade jag tur! det har blivit morgonpromenad både lördag och söndag, jag vaknade redan kvart över sex igår men steg inte upp förrän sju och jag älskar vara ute och traska så tidigt på morgonen, speciellt söndagar - innan folk har vaknat till liv. det är så fridfullt, luften är så ren och frisk och idag var det helt vindstilla i Kalmarsund också.

ifredag var jag och handlade lite vårblommor som jag planterade i min kruka på balkongen. efter morgonpromenaden så var det dags för veckans marklyftspass, det gick riktigt fint faktiskt, körde 4x4 på 75 kg och gjorde en trea på 80 efter bara för att jag hade ork! supersetade good mornings och frontböj och sen körde jag lite bänk , avslutade med intervaller på bandet! idag körde jag armar och mage, hade dåligt med energi idag så det var inget höjdarpass. men får vara glad för det riktigt goa passet från gårdagen istället :)

jag cyklade in till stan en sväng igår för att köpa mig en keps. jag känner att jag behöver ha det på mina promenader, jag hittade en rosa på Peak Performance. när jag kom hem igen så hade solen äntligen kommit till balkongen så jag satt där och läste och slappade ett par timmar, riktigt skönt :)

på kvällen åkte jag hem till Johan och Erica, det bjöds på hemmagjorda burgare med ugnsrostade sötpotatis och sallad till, mycket gott. sen kollade vi på OC och chillade hela kvällen :)
vårfint på balkongen, fina trädgårdshandskar hittade jag också :) 

från dagens träningspass. kläder: Röhnisch

från dagens morgonpromenad på Svinö. favoritrundan alla gånger. jag älskar att gå där, och ibland bara stanna till och kolla ut över sundet och njuta av det som finns runt omkring. i somras gick jag ofta ner till Jutnabben på mornarna och satte mig på bryggan och kollade på soluppgången. vardagslyx!

Inga kommentarer: