söndag 30 mars 2014

Silvia kaka

Idag har jag bakat lite igen, hittade för nån vecka sen en fantastisk blogg! Jennys matblogg har recept för allt, en god middag eller en läcker efterrätt, massa julgodis och kakor. Jag är helt såld, farligt att läsa hennes blogg dagligen och dessutom följa henne på instagram!

Men den här kakan fastnade jag för och den bakade jag idag. Silviakaka.
Men det blev inte riktigt bra med mitt glutenfria mjöl tror jag, den ser väldigt fin och god ut. Men antingen var den inte tillräckligt gräddad eller så blev nått bara jättefel. För när man skar den så var kakan som i två lager, ett sockerkakslager och ett mer geleaktigt lager. Det gjorde att kakan inte blev så god som den ser ut att vara tyvärr. Min lillebror flyttade hemifrån idag så jag hade med kakan som flyttfika, mamma kunde inte heller säga varför kakan blev  som den blev, det kanske hade blivit bättre och kört den i långpanna istället. oklart! Men glasyren var iaf väldigt god var dom eniga om. Ja, det kan ju inte lyckas alla gånger och det var väl tur att kakan inte föll i smaken för då räckte det med att äta en bit.
den ser ju annars väldigt god ut! 

Inga kommentarer: