torsdag 6 mars 2014

varm smörgåstårta

Hejhej! Startade dagen med en frisk morgonpromenad, jag sa tre gånger i veckan och det är inga problem! :) om ett par veckor så kommer jag öka, men det är ett tag tills dess, och då kommer det förhoppningsvis vara varmare och ljusare -> mycket lättare!

klockan elva hade jag dejt med Tove på gymmet, veckans benpass :) och jag älskar när det känns lätt fast man kör tungt, knäböjen kändes riktigt bra idag! det var länge sen, jag har gjort mycket front och overhead bara för att det varit småtråkigt med backsquat, men idag så! sen körde Tove och jag utfall i smithen med bakre benet på bänk, liggande benpress, lårcurl för baksida lår, höftlyft och avslutade med benindrag i TRX och rumplyft för lille magen! jag vet inte om man kallar övningen för rumplyft men jag gör det :) imorgon blir det dubbelpass - yoga på morgonen och gymmet med Johan på eftermiddagen!

här står jag igen ja... hehheh ^,^

ÅH! vardagslyx på hög nivå! jag älskar att laga mat när jag är ledig, prova nya recept eller göra favoriter. det här är en solklar favorit, så himla god! idag gjorde jag bara två lager med fyllning för tre blev för mycket. bara för att det är så gott så jag ska dela med mig:
stek färsen(jag har nötfärs ca 500g). finhacka en gul lök och en röd paprika. häll ner i färsen. häll ner en creme fraiche naturell(använder den på 15% tror jag, inte mini och inte den feta) och en creme fraiche chili/paprika och låt det puttra ihop sig. eftersom jag är glutenintolerant så använder jag mig av ett fryst bröd som heter Fjällrundor, men går väl bra med vilket runt bröd som helst, eller om man vill ha ett fyrkantigt, spelar roll.. du lägger i alla fall på färsblandningen på en brödbit och enligt receptet så ska man varva så det blir tre lager, men räcker med två. på översta lagret lägger du en tomatskiva och lite riven ost och kör in plåten i ugnen ca 15 min på 200 grader. LÄTT SOM EN PLÄTT  och SUPERGOTT! 

Inga kommentarer: