söndag 11 maj 2014

glutenfria wienerbröd

Hejhej! Den lediga helgen gick fort och jag har mest umgåtts med familjen. Igår morse tog jag mig faktiskt ut på den där löparrundan, 4,5km blev det i ett bra tempo, kändes som formen var helt okej till Maggan-loppet. ska försöka springa en-två ggr/vecka fram tills dess (det är bara två veckor kvar, hahaha!). Sen blev det en lunch på stan med mamma o pappa, jag hade inga planer för kvällen så blev ditbjuden. Vilket jag tackade ja till, men var tvungen att åka förbi Malkars först, det var kanske inte så smart att planera in ett benpass samma dag som man sprungit. Men det gick bra ändå, det var tungt men maxade inte och jag var helt slut efteråt iaf :) vi åt exotiskt planka och kollade på eurovision.

idag hade Åsa o jag bestämt att vi skulle ses på gymmet kl 9. jag sov bra inatt och var trött imorse, så det blev ingen morgonpromenad. dagens pass var ett bonuspass, jag hade fri lek (men inga övningar för bröst för det ska jag köra imorgon :)) så fokuserade på chins. jag har tappat gnistan lite när det inte hände speciellt mycket i utvecklingen. men idag gick det riktigt bra, körde fem eller sex set med ettor. det kändes väldigt bra och har inte kunnat köra ettor på en lätta vikten på väldigt länge, så det var jag nöjd med.

idag var mamma o pappa hitbjudna på mat, syrran kom också. pappa skulle måla mitt slagbord vitt så då bjöd jag på mat. jag testade ett nytt recept på en fläskfilégryta med rosépeppar i, den var helt okej. men för ett par månader sen så såg jag i "Mitt kök" att man kunde göra egna wienerbröd av smördeg, jag har varit väldigt sugen på att testa detta ett bra tag men aldrig fått tillfälle, och min pappa gillar wienerbröd väldigt mycket så tyckte det kunde passa att testa. hur lätt som helst att göra, tina smördeg, klicka i vaniljkräm, vik ihop, pensla ägg o in i ugnen. OCH HUR GODA SOM HELST! tycker iaf jag som inte tål gluten och inte har ätit wienerbröd på flera år. det här kommer göras fler gånger, det kan jag ju lova! :)

ja, sen gick vi förbi utegymmet i Skälby, då har dom däck som man ska springa i. det gjorde min mamma, då sa jag att hon skulle springa fortare, och då var jag tvungen och visa och så snubblade jag ju riktigt ordentligt. så nu har jag jätteont i foten, det var inte så farligt förut. men jag tänkte att det nog inte var så smart att gå ut o gå med den, så jag cyklade bort till gymmet o körde på crosstrainern istället, jag tror inte foten gillade det något speciellt heller... vi får  väl se hur den mår imorgon.

jag såg att de kommit ut avsnitt från säsong 2 av House of cards på swefilmer, så det ska jag se ett avsnitt nu innan det blir sängen :) tjohej!
redo för gymmet! :) 

glutenfria  fantastiska goda wienerbröd!

Inga kommentarer: