söndag 18 maj 2014

ännu ett bra söndagspass


lagom gutt när självsprickorna spricker på fingrarna, därav plåster så man inte blodar ner hela gymmet ;)

hejhej! söndagsträningen går alltid riktigt bra nuförtiden, den där lilla powernapen efter jobbet gör nog en del av jobbet tror jag! :) veckans benpass stod på schemat, jag var inte ett dugg taggad på att köra ben idag - fast det var med fokus marklyft så det kändes lite lättare. 4x4 på 80 kg bestämde jag mig för (jag läste om ett annat upplägg häromdan som jag hade tänkt testa, men det glömde jag bort o kom på det halvvägs in i passet, så det får bli nästan gång :)) och det gick ju så lätt! så jag malde på med frontböj, good mornings, utfallsgång, benspark, lårcurl, höftlyft och draken och avslutade med ett triset för magen. svetten rann och det brände gutt både i mage och ben när jag gick därifrån, ett riktigt bra pass som tog närmare 1,5 h men när det går bra och man har energi så är det bara att köra! märkte dock att jag slarvat med draken, balansen underhåller tydligen inte sig själv, haha! 

jag bestämde mig tidigare idag att jag ska ge periodisk fasta en chans, behöver en spark i baken angående kosten och den senaste tiden har jag inte varit lika hungrig som tidigare, trots hårda träningspass. så jag ska testa den här veckan och se hur det känns, förväntar mig huvudvärk o lite missnöje ifrån kroppen vid vissa tider - men så är det alltid när man gör något som den inte är van vid... återkommer hur det gick och kändes!

Inga kommentarer: