söndag 25 maj 2014

Jordgubbstårta i marsipan

Min farmor ringde och frågade om jag ville göra en tårta till hennes födelsedagskalas, det gick fint sa jag. Jag fick hitta på vad jag ville men hon önskade bort choklad och gräddtårta. Så jag gjorde en jordgubbstårta i marsipan, sen jag kom på knepet att kavla marsipanen på florsocker så krabbade det ingenting idag så det var roligt att göra tårtan. Bladen kunde blivit finare, men över lag så är jag nöjd. Jag hade glutenfria sockerkaksbottnar, ett lager vaniljkräm och ett lager med mosade jordgubbar och limecurdgrädde. Jag kunde haft mer jordgubbar men det vet man till en annan gång. Avslutade med grädde för att kunna få till bulligheten uppepå. Den blev uppskattad och god :)

Jordgubbstårta i marsipan

Gissa vem som tog årets första dopp idag? Jajemen, efter en cykeltur på 15 km så blev det ett dopp i Jutnabben, inte så fasligt kallt som jag trodde att det skulle vara. klockan kvart i åtta checkade jag in på gymmet, lugnt och skönt vid den tiden! :) 

Inga kommentarer: