måndag 16 juni 2014

pizzabullar och tortillarullar

Hejhej! det onda i halsen hänger i - tråkigt nog. så jag gör mycket promenader och ingen gymträning, vilket jag inte direkt har någon energi till heller, är trött i kroppen, är väl i nån svacka.. men borde bli bättre inom ett par dagar :) i helgen har jag bara jobbat, inget annat roligt har hänt, eller jo, dom har lagt upp ett avsnitt från Orange is the new black på swefilmer! väntar på fleeeer :)

den här förmiddagen har jag spenderat ett par timmar i köket. jag sov nio timmar inatt, var inte direkt utvilad när jag vaknade men steg upp och gick min morgonpromenad. sen har jag gjort pizzabullar och tortillarullar. jag försökte mig på pizzabullar förra sommaren och dom blev helt misslyckade, dom här blev mycket bättre! degen var inte den bästa, vet inte vad dom hände men den, men var lätt att arbeta med, kavla på bakplåtspapper gör allt så mycket enklare och degen kletade inte i det heller. så ett par fina snurror fick jag, lata sommardagar är räddade! :) sen gjorde jag tortillarullar, det här receptet har jag haft väldigt länge men aldrig gjort, min mamma gjorde ofta den här maträtten när jag bodde hemma men jag har inte fått tummen ur. och nu när Ica har tagit fram glutenfria tortillabröd så köpte jag dom och testade för första gången. som rullar med färs och en sås och ost på, in i ugnen så var det inget fel på dom. dock kändes dom torra när man tog i dom, jag äter aldrig bröd till tacos, jag har inte gjort det på tio år så ser ingen anledning att börja nu, men att göra rullar passade dom utmärkt till :) senare i veckan blir det lite tårtbakning igen, förberedde bottnar som ligger i frysen nu. jag känner att jag har lite bakstopp just nu, frysen är snart proppfull!!


mer lyckade pizzabullar. tomatsås, salami och champinjon i.

tortillarullar med tacofärs och lök i, en sås gjord på creme fraiche, grädde, mjölk, chilisås slagen över och toppat med riven ost. 

dagens lunch: tortillarullar med sallad

Inga kommentarer: