söndag 17 augusti 2014

alla ska med


ny låt från Far och son som ändå är helt okej, jag längtar till Maskinen släpper sin nya platta! 

då jag inte var speciellt dålig igår och jag har tröttnat på den köpta bakis-pizzan så slängde jag ihop en egen ikväll. lätt deg att jobba med och den blir såå mycket godare! idag hade jag pepparsalami, färska champinjoner och ananas. sjukt smidigt att kavla på bakplåtspapper, då får man den sådär jättegutt tunn! 

jag åkte in till stan igår och mötte upp mamma o pappa så kollade vi på Ironman ett par timmar. min mosters man var med men vi såg honom aldrig, men det var ett par ansikten man kände igen. vi kollade bara på löpningen, så hejade vi på dom vi kände igen och min mamma hejade mycket på folk som såg ut att behöva det. vilka kämpar, helt otroligt att man kan pressa sin kropp till detta vansinne. konditionsträning är inte riktigt min grej så jag har jättesvårt att se att jag skulle re ut det. så det är inte speciellt aktuellt. efter ett tag så blev vi hungriga, så vi hade tur och fick platser på Lilla puben så vi kunde fortsätta följa loppet från middagsbordet. då jag inte hade någon tröja med mig in så cyklade jag hem när det blev lite kyligt runt halv nio-tiden, jag missade sista timmen men jag var inte sugen på utgång och tyckte jag hade kollat tillräckligt. fast under den sista timmen är det sån otrolig stämning, men jag kollade ett par avsnitt av Pretty little liars och var nöjd att jag fick sova ordentligt en hel natt. 8,5 timme sov jag inatt och jag vaknade en gång vid sju men somnade om, det behövde jag! fast sen har jag varit rätt trött i kroppen idag, kändes som man var bakis idag istället för igår.. jag gick min morgonpromenad vid nio, jag brukar inte gå så sent så jag vet inte om det var mer folk än vanligt på Svinö, men det kändes som Ironman hade inspirerat många :) 

jag lyckades samla lite energi för veckans benpass idag faktiskt. jag var riktigt osugen men tänkte, jag cyklade bort och det är bättre att vara där och göra sitt bästa än att inte vara där alls. så visst, det var inte bästa benpasset i historien men inte heller det sämsta faktiskt. jag körde rätt lätta vikter och övade mycket teknik, strikt utförande. det blev en hel del rumpa men det är alltid gutt. 

nu ska jag mysa ner mig i soffan och fortsätta se Pretty little liars och imorgon väntar en ny jobbvecka och jag hoppas på två bra besked! :) 

Inga kommentarer: