torsdag 21 augusti 2014

soluppgång, beslutsångest och PH


när man har ledig dag och sovmorgon så kan man inte sova för fem öre, klockan kvart över fem gav jag upp och såg att det var klar himmel så jag traskade ner till soluppgången. det är nog den första den här sommaren, jag har varit alldeles för trött för att orka ta mig upp innan klockan fem. jag älskar lugnet vid femtiden på morgonen, sitta på bryggan och bara njuta av nuet. 

det har hänt mycket saker den här veckan, mest bra och roliga saker men som blivit jobbiga då jag tvingats att välja. de som känner mig vet att jag är en väldigt velig människa, jag har svårt att bestämma mig. bara att välja ut en maträtt på restaurang kan vara sjukt jobbigt för mig om det finns flera goda saker att välja på. och det här har inte handlat om någon mat. men jag har bestämt mig och jag tror det blir det bästa i slutändan. man ska lyssna på magkänslan och det har jag gjort. 

dagen efter min födelsedag åker jag till Kroatien på träningsresa tillsammans med Big Travel Kalmar. det ska bli så himla roligt, jag är riktigt taggad. eftersom jag hade tidig semester så känns det som det var en evighet sedan och jag har ingen solbränna kvar och jag ville göra något kul i samband med min födelsedag. då jag inte är så mycket för fest så blir det en resa istället, något firande blir det nog på hemmaplan men inget märkvärdigt. 

den svenska säsongen av Paradise Hotel har dragit igång. första intrycket säger att det kan nog blir en skaplig säsong om man kollar på deltagarna jag stör mig redan på en person och han lär väl glida med för så är det alltid med personer jag inte gillar, men om dom är störiga så blir det väl bättre tv, man skapar reaktioner... det sämsta med den svenska säsongen förutom att dom bara sänder tre avsnitt per vecka istället för fyra som både Danmark och Norge gör så är det Malin Gramer! Kan man seriöst inte hitta en bättre programledare??? Nej jag stör mig varenda gång hon öppnar munnen och hon har ingen inlevelse. Tacka vet jag Rikke i den danska säsongen! 

Inga kommentarer: