söndag 3 augusti 2014

en liten utflykt

Då har ännu en vecka gått, det blev en lugn helg igen. Jag körde mitt efterlängtade benpass igår, just nu jag körde passet kunde jag inte för allt i världen förstå att jag längtat efter det här passet?! Haha, så svettigt och jobbigt och tungt, men det gick bra. men min teknik i overhead squat var ju inte så fin längre, haha så jag fick öva med en pinne bara, sen kan det beror på att det inte gick så bra eftersom det var det sista jag gjorde efter både vanliga och frontböj och en massa andra övningar. jag har träningsvärk idag, jag är inte ett dugg förvånad! idag blev det ingen träning då jag jobbade till kl 14 sen var det kalas för farfar så jag var hemma strax innan åtta, men jag fick låna min brors bil så jag var och lämnade den sen joggade jag hem från honom, det var bara 2,5 km men det var jobbigt!

igår på min lediga dag så sken solen med sin frånvaro. mamma o pappa skulle till norra Öland, så jag hängde på. först var vi i Äleklinta och hoppades på sol ett par timmar, åt vår lunch och tog det lugnt, det är så tyst och skönt där uppe! sen åkte vi ända upp till Byxelkrok och kikade, det är sex år sedan jag var där uppe och jobbade en vecka på Sjöstugan. det var tider det, jag minns att jag tyckte det var jättekul och att klubben på helgerna var rätt populär. sen var vi i Byrum och kollade på raukarna, där har jag aldrig varit innan så det var kul att se. det hade precis regnat en skvätt innan vi kom dit och jag skulle självklart klättra upp på en rauk så mamma kunde ta ett kort, det jag kom på sen när jag skulle ner var att det inte var så himla lätt när det var svinhalt på stenarna och fötterna gled rätt bra. men jag lyckades efter en liten stund, haha :)

imorgon väntar en ny jobbvecka, jag ska jobba morgon igen. så jag missar Strand ikväll också, men nästa vecka ska jag nog kunna ta mig dit upp på sista, det vore skoj :)
här står jag på rauken 

Inga kommentarer: