söndag 31 augusti 2014

tidigt födelsedagskalas.

hejhej! den här dagen har gått i 110 men dagen har gått fort och varit lyckad plus att jag fått mycket gjort. jag vaknade vid halv sju-tiden hyfsat pigg för jag hade fått sova hela natten, det har jag inte gjort på hela veckan. för om jag har kunnat somna på kvällarna så har jag vaknat vid två, tre-tiden och inte kunnat somna om. så jag kände mig pigg och utsövd så jag gick upp och var på gymmet en timme senare. veckans ryggpass blev gjort idag, min rygg var verkligen helt slut när jag gick därifrån. jag avslutade med 20 min crosstrainer och lyssnade på Martina Haags vinterprat, jag fick fnissa lite försiktigt då det var fler än jag som körde cardio. underbart. sen väntade storstädning av hela lägenheten, mindre underbart. men fint blev det och ska man ha kalas så får man göra sig till ;) iväg och låna min brors bil för att hämta smörgåstårtor och fixa lite stolar på IKEA, jag kom på i veckan att jag hade lite dåligt med det. jag orkade inte göra någon mat för 12 pers så jag beställde smörgåstårta på Ekelunds, dom kunde fixa glutenfria räkbakelser så det var himla smidigt! helt okej för att vara glutenfria också, kanske lite torra men jag var tacksam för att slippa stå med allt själv :)

sen kalas kl 15, familjen och mor- och farföräldrar och min gammelfarmor var bjudna för att fira min kommande 25årsdag. vi brukar fira och jag vill inte ha något stort då jag har lagt pengarna på en resa istället. men jag fick så fina saker, dock så hade många fått önskemål och det är alltid roligare och få saker som man behöver eller önskar sig. jag hade gjort ett musikquiz som uppskattades, det är alltid kul att ha något att göra. sen blev det fika, det hade jag däremot gjort själv. det blev en moussetårta och chokladkaka som skulle vara en brownie men den vart platt.. det kommer i ett eget inlägg senare :)

när gästerna åkt hem och jag diskat och städat undan så tänkte jag ge mig ut på en promenad. jag skulle fortsätta lyssna på Martina Haag men det buffrade så jag struntade i det och körde igång Spotify och sprang en runda istället. det var första löpturen med de nya skorna och så fick jag ett par hörlurar jag önskat mig idag av mamma o pappa, bästa lurarna jag nånsin testat! de sitter fast och ramlar inte ur, bra ljud - jag är helnöjd! löpningen, eller ja joggande gick bra, 6 km sprang jag ihop så det är helt okej! nu sitter jag i soffan och bara ta det lugnt! imorgon väntar en lugnare ledig dag :) tjohej

tre av mina presenter. Delicious av Roy Fares, Muskelmat och de nya hörlurarna från Philips :) i de här två böckerna kan jag nog hitta mycket spännande och goda recept! 

en liten selfie hann jag ta innan gästerna dök upp. nyaste klänningen från MQ.

Inga kommentarer: