lördag 20 september 2014

Kroatien - ön Losinj

Jag är åter hemma från en underbar vecka i Kroatien. det kan varit den bästa present jag har gett mig själv, jag har haft det otroligt bra. jag åkte iväg på en träningsresa som Big Travel hade anordnat. så vi åkte till Kroatien från Kalmar, 2 timmar flyg - ingenting! :) men det var desso längre transfer, 1,5 h buss och 1,5 h båt. men sen kom vi fram till ön Losinj, sjukt fin ö! Kroatien har nog det renaste och finaste vatten jag har sett, det är verkligen blått! vi bodde på ett fint hotell men halvpension, det var både bra frukost och middagsbuffé så maten kan man verkligen inte klaga på. det fanns lite olika lunchställen vid hotellet och maten var inte speciellt dyr och den var oftast god :)

då syftet var träning och att vila däremellan så hade man mest fullt upp. ett par timmars sol om dagen, men det räckte gott och väl. vi startade varje dag med morgonpromenad/jogg och sen på förmiddagen blev det ofta något crossfit-pass eller styrkepass, eftermiddagarna var det antingen högintensiva pass eller löpskola med intervaller. då jag är riktigt kass på min löpning har det varit nyttigt att delta på all löpning, inte för jag känner mig mer motiverad nu när jag kommit hem, men några tips kan jag ta med mig på vägen. vi hade två personliga tränare med och vi var en grupp på nio personer med dom inräknat, så man fick mycket tips under veckan. Sara och Lasse gjorde varje dag så himla rolig och det är kul att få ta del av deras kunskap! en dag så hyrde vi cyklar och cyklade runt halva ön, det var superkul och något jag kommer göra på kommande resor också, man får ju se så himla mycket men så är det lite roligare än att sitta på en buss. då stannade vi och åt lunch i en annan stad och badade lite där också. det fanns inte så mycket shopping men det gjorde inte mig någonting. jag var inte där för att shoppa, bara träna, vila och äta gott! och det har jag gjort. jag uppskattade den här träningsresan mycket mer än Turkiet-resan med Springtime. den här var mer personlig och det var skönt att vara en liten grupp! :) jag kan tänka mig att åka tillbaka  till Kroatien för det är verkligen ett fint land och se lite mer på fastlandet också. men nu är man hemma i vardagen igen, jobbade ett par timmar igår men nu har jag ledig helg så det var en liten mjukstart, skönt!

det firade jag med att gå ut och käka med tjejerna. vi bestämde det på onsdagen så det var kul att nästan alla kunde hänga med. vi käkade mat på Ernesto, jag åt en helt perfekt blodig oxfilé och så delade jag och Sandra på en flaska  rosé, det är det enda vinet jag lärt mig dricka än så länge, alltid något! :) sen gick vi vidare till Oriellys, där dom hade live musik, det var trevligt. därefter så gick jag bort till Krögers och träffar två gamla barndomskompisar så jag fastnar hos dom resten av kvällen och har det jättetrevligt! idag är jag inte allt för pigg, man påminns om varför man inte går ut så ofta ;) men ska ut och cykla en liten runda för att få luft, så kanske jag piggnar till. imorgon ska jag till gymmet och nöta knäböj, fick många nya tips om hur jag ska bli bättre i det :) så det är jag pepp på! jag har haft två vilodagar nu och det var behövligt, kroppen var trött efter en vecka med tre träningspass om dagen alla dagar utom en. Här kommer lite bilder, tog dåligt med kort då men några lyckades jag knäppa:

Lite innan staden Veli Losinj

På vår cykelutflyft

Åsa, Lena och Monica

Vid vår strand på ön Losinj, vi bodde ca 10 min från staden Mali Losinj

Monica och jag

PT-Sara och Monica

Inga kommentarer: