onsdag 3 september 2014

på måndag börjar jag igen


jaha ja, det började igårkväll på jobbet, en obehaglig huvudvärk trängde sig på men jag jobbade klart de sista timmarna och tog en tablett innan jag gick och lade mig, jag frös lite men somnade ganska fort. kl 4 vaknar jag av frossa , jag skakar så att jag hackar tänder, efter en stund får jag klä på mig pyjamasbyxor och en långärmad tröja, jag blir snart varm = alldeles för varm, jag svettas något otroligt. ja men tjena och välkommen febern! sådär låg jag till halv åtta, då la jag mig i soffan och frös och svettades om vartannat istället. det var riktigt länge sen jag hade sån här jobbig feber. jag lyckades sova till och från under fyra timmar på dagen, så det känns bättre men jag känner fortfarande mig febrig och jag har fortfarande huvudvärk. jag hatar att sjukanmäla mig, men idag var det ingen tvekan om saken, så jag får vara hemma och vila mig imorgon så jag är på den säkra sidan, plus att jag känner mig inte pigg nog för jobb nu direkt. men som min mamma sa, det är bättre att det kommer den här veckan än nästa. jaa, alltid något. peppa peppa! 

så jag hoppas att jag blir frisk under morgonen så jag kan jobba på fredag igen! 
och.. ett stort grattis till lille Felix som fyller ett år idag, oj vad tiden går fort! jag minns när du kom och var så liten att jag inte ens vågade hålla i dig :) 

Inga kommentarer: