måndag 1 december 2014

glutenfri saffranssockerkaka

Tjenixen! Ännu en ledig dag till ända, jag gillar att jobba men  det är underbart att vara lite ledig också! det har varit en bra dag även idag, först vaknade jag kl 5 av att klockan ringde, jag är inte så smart alla gånger så jag la in mina vanligaste alarm och då aktiverades dom automatiskt, vilket jag inte hade en tanke på, haha :) men somnade om rätt omgående! jag gjorde lite tvätt och bakade kvällsfikat. sen blev det lunch tillsammans med Monica som jag träffade på träningsresan till Kroatien, vi har inte setts sen dess och det var jättekul att prata lite om vad som hänt sen vi kom hem :)

efter lunchen (som blev Sushi, om någon har missat det - jag älskar det!!) så blev det träning på Malkars City, det var ett helt okej pass. sen hem och göra sig iordning för nu på kvällen var jag och mina syskon bjudna hem till mina föräldrar på middag. väldigt trevligt :) så jag fick jag stå för fika, vilket jag gjorde med glädje. jag bakade en saffranssockerkaka som var väldigt god och så hade jag gjort rocky roads som jag vet är min mammas favoritgodis! så det smaskade vi på, och så tog jag tåget hem och gick från stationen, skön kvällspromenad! :)

imorgon väntar en ny dag! tjingeling

Fin gul saffranssockerkaka, från Lindas bakskola

Och sen lite florsocker vid servering. jag bytte vetemjölet rakt av till glutenfritt och så slängde jag i en tesked fiberhusk. jag glömde sikta mjölet men det blev bra ändå.

Här är jag och min favvokisse, Svante :) 
och oj, man märker att det är nya kamera va? lite skillnad på bilderna :) 

Inga kommentarer: