fredag 12 december 2014

saffransgröt och rocky roads

Tjoho! ÄNTLIGEN FREDAG och en ledig såndan och som grädden på moset så vankas det julfest med jobbet ikväll! yeeeeeeeey :)

jag skulle ha sovmorgon idag och som vanligt när jag har "planerat" det så blir det inte så, jag sov fyra timmar till kl 3 och sen låg jag och stirrade i taket, halv fyra gick jag och la mig i min läshörna i soffan och läste ut Den stumma flickan - riktigt bra bok! sen slumrade jag väl nån timme och kl 7 gav jag upp och läste tidningen och drack te.

sen var det dags för en tur till gymmet, axlar och mage fick jobba hårt idag! riktigt bra pass trots lite sömn, men jag hade mycket energi så jag kämpade på! jag kör dock inga intervaller eller någon slags cardio än så länge då jag känner av halsen lite då, det får vänta ett tag till. det gör mig inte så mycket :) jag har varit förbi Meddo en sväng också och så blev det lite bak, en ny laddning med rocky roads. dom gick åt snabbt, men sen tog jag med mig hälften till mina föräldrar sist också. den här gången hade jag Dumle med pepparkakssmak - det var en riktig hit kan jag säga! det borde ni testa :) och så testade jag en ny gröt, saffransgröt. du kokar havregrynsgröt, när den nästan är klar så slänger du i en äggvita och rör runt och sen i med lite saffran och saffransarom , MUMS!! :)

nu har jag gjort mig iordning för kvällen. vart vi ska äta julbord är som vanligt hemligt så det blir spännande! :) det brukar bli bra, och det brukar bli lite fylla också, det är alltid skoj! :)

Saffransgröt med russin och mjölk

Rocky roads, visst ja jag hade i lite skumtomtar också då jag inte hade så många jordnötter :) 

Inga kommentarer: