måndag 8 december 2014

pepparkaksbollar

Hej! Den här dagen har bara rullat på, det har varit en bra dag. startade med städ och tvätt, mindre kul men behövdes göras och det blev ju fint efteråt. då var jag pigg och hade massa energi så jag cyklade bort till gymmet för att köra dagens pass. bröst och triceps stod på schemat och det blev ett riktigt bra pass, jag började med tråkiga dips och armhävningar - jag är så dålig på det nuförtiden så jag brukar inte köra det alla gånger, men jag vet att det som är tråkigt måste jag jobba mer med... så ja, tre set är alltid fler än noll :)

dagens lunch blev Ceasarsallad på 4kök med Alexander, han kom nyss hem från Asien och åker till Stöten på onsdag, så fick passa på nu när han var hemma. jag blev jättemätt och skulle egentligen lagat köttfärssås ikväll men jag var inte så hungrig så jag kokade bara gröt nu och blev återigen proppmätt. men mitt sötsug slog till, jag kom på att jag läst något om några pepparkaksbollar på Ida Wargs blogg så jag hittade receptet och gjorde dom. väldigt goda för att vara nyttiga, jag hade dock inga mandlar hemma så körde på 1 dl mandelmjöl och 1 dl havregryn. och det blev bra! jag provsmakade bara en nu, orkade inte mer för jag är så mätt. dom smakade mest dadlar och pepparkaka :)

Pepparkaksbollar, recept hittar du här


Julemys i köksfönstret! :)

När träningen återigen går väldigt bra så får man ta töntiga selfies i spegeln, tids nog kommer musklerna att synas igen.

Inga kommentarer: