måndag 19 januari 2015

scones och kyckling

Tjena! Kroppen fortsätter att ha samarbetssvårigheter mot min hjärna och vilja... Halsen blir inte direkt bättre och så har jag varit illamående i två dagar nu. Jag körde lite yoga på mattan i eftermiddag, det gick sådär. Jag blev typ svettig och yr när jag stod i hunden, så njaaaa det var en god tanke men kroppen ville nog vila ändå. men en promenad med Johan blev det ikväll, rätt skönt att komma ut en stund och få lite luft.

men jag har inte suttit inne hela dagen, jag cyklade till stan via Maxi hem på förmiddagen. jag gjorde sol på Meddo, köpte concealer på Kicks och mat på maxi. så jag fixade veckans matlådor ikväll. favorit i repris : kyckling i ugn, ris och currysås. jag ångrar lite att jag började köra med currysås för det kommer aldrig bli lika gott att äta det här utan nu. hahah! jag är sjukt trött trots en liten nap på eftermiddagen, men jag tror ändå att jag snart kommer gå å lägga mig med boken. jag hinner inte läsa så mycket om kvällarna för ögonen är trötta.

Igår blev jag baksugen. men hade ingen jäst hemma så funderade på vad jag kunde göra då. Jo, scones! dom blev himla bra faktiskt. jag hittade ett recept gjort på mandelmjöl men jag hade inte tillräcklig mängd på lager så gjorde ett med vanligt glutenfritt mjöl, recept hittat på glutenfria godsaker, länk finns i listan -->

dagens och de tre kommande dagarnas lunch/middag. Kyckling i ugn med mango/currykrydda (man kan inte överdriva med krydda??) ris, currysås och sallad. GOTT! :) 

Inga kommentarer: