torsdag 12 februari 2015

tidigt benpass.

Nu sitter jag i soffan nyduschad och trött efter morgonens benpass! Puh, vilket jobbigt pass det blev. Jag började med att köra mina böj, öva öva öva på lätta vikter så tekniken sitter, jag körde i city så jag kunde filma i lugn och ro. Jag ser att jag tappar ryggen lätt efter halva setet då jag börjar bli trött, jag tycker att jag nöter o nöter men det är  väl svårt att lära in något som man trodde att man hade koll på men så måste man börja om. men skam den som ger sig, jag kör på mina lätta vikter tills det sitter, ingen idé att köra tungt när man gör fel, det gynnar inte mig ett dugg i slutändan! sen körde jag upphöjda mark, det var inte någon jättehöjning och jag körde hyfsat lätt men det kändes, det blev mycket jobbigare. jag har tänkt köra ett lite lättare markpass och ett lite tyngre per vecka nu. hoppas att det ger resultat! :) sen blev det utfall, höftlyft, benpress, raka mark, KB-svingar och lite mage i slutet, pikar i TRX, sidoplanka i TRX och benfäll. jag är helt slut nu, skönt att man inte börjar förrän kl 14. jag älskar att träna tidigt, då behöver man inte stressa igenom passet och man hinner varvar ner hemma innan man ska iväg till jobbet. det blir snart lunch, ska värma kikärtsbiffar - dom är riktigt najs! imorgon ska jag testa ett nytt recept från Tasty health, ska bli spännande! :) återkommer med det! ha en fin torsdag.

Här kommer lite bilder från passet.
de här tightsen från Röhnisch är så sköna, sitter på plats och är snygga.

Knäböj, det här tycker jag är ett bra böj, men det är tyvärr alldeles för få som ser ut såhär. jag faller lätt framåt med överkroppen och går upp med rumpan först och det blir en jättekonstig rörelse. det var Sara som filmade mig i Kroatien och visade mig. så jag har blivit bättre med att filma, det ger en väldigt mycket faktiskt. 

Det är inte en hög platta jag står på, men det kändes att det var en bit till att köra. fokuserad!!

Inga kommentarer: