måndag 2 februari 2015

svinjobbig magövning + min måndag.

Hejhej! Full fart hela lediga dagen, trots sjukt dåligt med sömn inatt. när klockan ringde kl 7 så var jag helt slut och tänkte gå å lägga mig igen efter jag slängt in första tvätten, men piggnade till så jag drack mitt te och läste morgontidningen. sen var det bara att börja städa, ordentlig städning var det dags för igen och mina händer lipade efter tio minuter... så nu har jag fått självsprickor som tack för att jag håller iordning i mitt hem, tack liksom! men fint blev det, alltid något!

sen cyklade jag bort till gymmet för att möta upp Åsa och träna lite rygg. helt okej pass, inte hundra procent nöjd med det. blir sällan det om jag kör tillsammans med någon som inte är van eller kör samma upplägg som mig. men efter ett par timmar så var jag tillbaka med Anna, ibland får vi bara ihop vår tid när vi tränar, så det blir lite träning och lite prat. jag kör aldrig marklyft på mina ryggpass utan kör det på en egen dag eller tillsammans med ben, men Anna skulle köra det nu ikväll så jag körde några relativt lätta mark idag, sen pullups vilket jag inte heller gjorde imorse, måste bli stark i det igen!! plus två bicepsövningar för att avsluta med 20 min crosstrainer. alltid så roligt att umgås med Anna, trivs i hennes sällskap!

mellan träningspassen så hann jag äta mat och mellanmål samt baka bröd och nyttiga kakor. kakorna var däremot en flopp, jag fick slänga allihopa, men det kan inte alltid bli lyckat, man måste testa sig fram. nu har jag stått i köket en sväng till för att fixa kvällsmat och matlådor för resten av veckan. när jag står mitt uppe i allt så inser jag att jag inte har köpt någon ny currysås. VAAAAA? hur kunde detta ske? jag var hundra på att jag köpt det, men jag har letat igenom hela skafferiet och det står ingen där. nehe ne, jag fick äta kyckling och ris och ärtor utan currysås. men jag var så hungrig så det gick ner utan problem ändå, jag hade lite chili-bea hemma som jag gojsade ner i riset, vilket var helt ok. nu är jag helt slut, ska dricka lite te innan jag går och lägger mig bara.

Mitt nya linne från Röhnischs vårkollektion. sååå fint! och skönt :) 

Övning nummer två: "tuck ins" = knäindrag kallar jag dom på svenska gjorde jag igår och jag har sån sjuk träningsvärk i magen så det är inte klokt. jag brukar göra "vanliga" knäindrag i TRX, men igår ville jag avancera så jag drog fram bosun också och körde tre set och tror jag bara orkade 7-8 reps. men övning ger färdighet! jag försöker trycka in sånt som jag tycker är lite tråkigt i min träning också, för jag vet att jag blir inte bra på det om jag inte övar och övar och övar.. hur tråkigt det än är så är det alltid lika kul när man väl klarar det! :)

Inga kommentarer: