söndag 8 februari 2015

långt kvar till 100. + nyttiga muffins

Jaaa, powernapen igår eftermiddag var nog inte så smart ändå, jag sov fruktansvärt dåligt inatt. så jag vaknade innan sju idag så jag gick upp och började tvätta. då slipper jag göra det imorgon tänkte jag. efter jag hade slängt in den andra tvätten så gick jag en morgonpromenad i det fina vädret :) man blir så glad utav lite sol!

Anna och jag åkte sen bort till gymmet. det var ett bonuspass så det blev marklyft och lite ben, tanken var lite cardio men vi satte oss i massagestolarna istället, hahaha! :) jag körde två ettor på 90 kg , mer orkade inte kroppen idag. Anna o jag försökte på 100 men den rubbade sig inte ens en millimeter från marken, så jag har en del att jobba med! hahaa. tror jag får lägga in marklyft till två gånger i veckan istället för en om jag ska klara av 100 kg innan sommaren :) sen övade jag på mina böj, körde lätta böj både fram och bak. idag såg dom hyfsade ut, men jag är inte helt nöjd. sen supersetade jag box jump och kettlebellsvingar för att få upp pulsen lite! :)

sen var det hem och käka, jag var superhungrig!! och nu har jag bakat lite, jag trillade in på Tasty health igår och hittade en massa mumsiga recept som jag ville testa. jag gjorde ett par äppel- och kanelmuffins, så det har jag ätit en tillsammans med kvarg till mellanmål nu. när jag åt de första skedarna med kvarg, hallon och lite funlight så tänkte jag: "hur kan jag tröttnat på det här, det är ju så gott?" när jag kommit halvvägs i skålen så var det inte lika gott längre så jag fick trycka i mig resten... det är så konstigt, jag älskade verkligen kvarg för ett år sedan, nu har jag jätteproblem med att äta det. men jag är supernöjd med muffinsen i alla fall, det kommer provbakas fler recept från henne inom snar framtid! :) så om man vill ha lite inspiration till köket tycker jag att man ska kika in där!

nehe, nu ska jag vila mig i soffan en stund. med boken, jag ska försöka att inte somna....
morgonpromenad på Svinö.

Supergoda och nyttiga äppelmuffins. 

Jag skulle handla vanliga riskakor idag och de här bara ramlade ner i korgen. Hur goda som helst, jag skulle kunna trycka i mig hela påsen (men behärskar mig! ;))  Mitt nya godis! Bara 14 kcal/kaka. 

Inga kommentarer: