måndag 23 februari 2015

the hanging tree


Igår så såg jag äntligen The hunger games Mockingjay part 1 och den här sången!! Så bra, den kommer jag lyssna sönder här hemma. Filmen var helt okej, jag var glad att den knappt var två timmar lång men jag fick ta små pauser för att orka ta mig igenom hela... Jag gillar karaktären Katniss, jag kommer ihåg att jag inte gillade den första filmen när jag såg den först, men sen såg jag o min bror den ett par månader senare och den var ju bra?! :) Om det är några böcker jag inte har läst så är det dessa och jag känner mig inte jättesugen heller då filmerna håller så pass hög klass. Just nu går det rätt trögt med läsandet, ska försöka hitta några godbitar på rean sen. En annan film det pratas väldigt mycket om nu är Fifty shades of grey och många är besvikna över att filmen inte är lika bra som boken. Hur kan ens en film bli bra när boken är precis värdelös undrar jag???? Den och Zlatan-boken är nog de mest hypade böcker jag läst som så många gillar, men sambandet jag ser däremellan är att de som gillar dessa böcker har i princip aldrig läst en vettig bok i hela sitt liv. Om man börjar läsa böcker med kvalité så kommer de snart upptäcka att de där böckerna har ingenting!

Jag ska alldeles strax cykla bort till Suss och Agnes, det ska bli mysigt :) hej hopp! 

Inga kommentarer: