torsdag 12 mars 2015

ny matta från Mio


Visst ja, jag har skaffat mig en ny matta under soffbordet. Den som jag hade va en gammal IKEA-matta som inte gick att dammsuga ren längre, speciellt inte efter Svantes vistelse här. Fast jag har tänkt skaffa en ny matta länge, det har bara inte blivit av, då jag inte tycker det är speciellt kul med inredning, jag är ganska nöjd med det jag har. Sen är det tråkiga pengar, jag lägger dom hellre på något annat. Men nu fick jag hem Mio-katalogen för ett tag sen och hittade massa fint. Jag tror inte det var den här mattan jag såg i katalogen men något liknande och på plats så föll jag för den direkt. Nedsatt pris så den blev min för endast 799:-, så köpte jag mig en ny fruktskål som också ses på bilden, den är från samma serie som porslinet jag fick i julklapp. Nya gardiner till köket köptes också.  Jag gillar Mio, jag har en hel del grejer därifrån, det är inte så fasligt dyrt och jag har lite svårt för Ikea i hela hemmet så det passar mig bra :) 

idag blev det min runda på 5 km, i ett hyfsat bra tempo! när jag vaknade vid halv åtta var det disigt och tråkigt väder, så jag åt min frukost och väntade en timme och då sken solen. det är så mycket lättare att ta sig ut när solen skiner :) nu har jag lagat riktig mat för första gången på två veckor, haha! Mina mumsiga kikärtsbiffar slängde jag ihop tillsammans med ris och ärtor, man behöver inte göra det så svårt för sig. kl 14 väntar jobb, det ska nog gå bra idag också. 

Inga kommentarer: