söndag 15 mars 2015

hälsobröd och chokladbollar

Hallå ja! Snart har ännu en jobbhelg avverkats och att jobba helgen tillhör inte mina favoritsysslor men nu har det känts bra med tanke på att jag har blivit kvitt min envisa förkylning. eller helt hundra är jag inte än, kroppen känns fortfarande lite slö men imorgon ska jag ta mig bort till gymmet igen! imorse gick jag mina 5 km, jag kände mig trött men när jag väl började gå så gick det rätt bra, solen sken i morse så det underlättade en hel del :) 
jag har tvättat lite på morgonen och så städade jag lite också, kände att jag hade väldigt mycket energi just då! nu är man lite låg igen men hinner vila ett tag innan jobbet :) och så blev jag sugen på att baka, men inget för avancerat, då kom jag på att jag skrev ner ett brödrecept från Tasty health häromdan och det var superlätt och tog ingen tid alls, så det slängde jag ihop. Det smakade kanske inte direkt bröd, men det gick ner till min soppa jag åt nu till lunch. 
och igår, Melodifestivalen! och Måns vann, hur kul är inte det?!? SÅ KUL! jag gillar verkligen den låten och som jag sagt innan, det blir bara bättre eftersom det är Måns som sjunger :) 

Havre/kvarg/morotsbröd
2 dl havregryn
1 skopa naturellt proteinpulver (eller byt till valfritt mjöl. jag tog mandelmjöl)
1/4 tsk salt
1 tsk bakpulver
200 g lättkvarg
30 g (0,5 dl) finrivna morötter
Blanda alla ingredienser med en sked. forma till fyra bullar.
Strö över sesamfrön, in i ugnen på 175 grader i ca 20-25 min. 
Klart! :)


Ifredags gjorde jag en omgång med Saras chokladbollar. dom är så goda :) 
Måns med en annan version av vinnarlåten :) 

Inga kommentarer: