lördag 21 mars 2015

glutenfria kanelbullar

Vilken dag, det började med snöblandat regn plus blåst, jag var ju inte supertaggad på att cykla iväg till Malkars i det vädret, men jag hade min glödyoga som väntade på mig. Och om jag kände mig frusen innan så kan jag säga att jag fick upp värmen under passet iaf, det bara droppade om mig! Jag älskar när yogan ger så mycket, både psykiskt och fysiskt. Bara vara där och då, inte tänka på något annat förutom ditt andetag och rörelsen. Fast den som gör nästan hela passet är hon som håller i det, helt fantastisk, jag går bara på hennes pass för ingen annan är lika bra!

Sen väntade en cykeltur hem i motvind och snöblandat regn, yeeeey. Dusch och fix och ett snabbt mellanmål sen skulle jag hoppa upp på cykeln igen för att ta mig in till stan och ordna ett par ärenden. Och när man väl ändå är inne i stan så passade jag på att köpa sushi med mig hem, muuuums! Efter min sena lunch var jag rätt trött och frusen så jag la mig på sofflocket och sov en halvtimme. Det gjorde mycket för när jag väl vaknade så hade solen tittat fram men det blåste fortfarande storm ute, men lite energi fick jag så jag drog igång ett bullbak. Jag har tänkt att baka bullar i säkert två månader, men sen har det inte hänt mer. Det blev en helt okej deg, lätt att jobba med och kavla, men sen krabbade det lite vid snurrning av bullarna, så de sista blev bara vanliga snäckor. Sen råkade de väl vara inne i ugnen nån minut för länge då de  fick liiiite för mycket färg men det var inga problem att äta. riktigt fluffiga och goda blev dom, så nu har jag i alla fall några bullar på lager :)

det blir en lugn kväll. för det blir träning imorgon, ska köra lite marklyft och chins och intervaller tänkte jag. det blir nog bra! :)
mina bullar. hälften blev med kardemumma och mandelmassa och den andra hälften vanliga kanelbullar. Jag använde mig av ett gammal recept från Semper men la till 1 msk fiberhusk. jag såg samma recept på Finax glutenfria sida, men det var dubblerat. jag använder alltid Finax röda mjölmix när jag bakar, jag tycker resultatet blir bra och så innehåller den förpackningen nästan dubbelt så mycket som Sempers och det tar mindre plats med en större förpackning än två små. 
Hur glad blev man inte av den här låten? :) haha

Inga kommentarer: