söndag 22 mars 2015

ny favvo: kikärtsbiffar.

Idag när jag vaknade strax innan sju så hade det snöat lite inatt, men solen sken och det blåste ingenting så det vita gnistrade fint från marken. Jag började tvätta med en gång och sen gick jag en promenad runt Svinö i det härliga vädret :) vad lite sol och frisk luft gör. sen kom jag hem och käkade lite och taggade för gym. det blev ett bonuspass den här veckan, kroppen känns äntligen pigg och på gång igen så det passade bra med marklyft idag. jag körde hyfsat tunga lyft och avslutade med en cirkel: så många pull ups med omvänt smalt grepp i det smalaste gummibandet, 10 box jump och 10 kettlebell-svingar. ingen vila mellan övningarna utan vila efter ett varv. jag fick upp pulsen rejält, det är den mest pulshöjande träning jag gjort i veckan så jag orkade inte springa några intervaller på bandet efteråt, jag rullade ut min rygg på en foam roller istället.

nöjd och glad efter dagens pass så cyklade jag hem och lagade mat. min nya favoriträtt som jag kommer äta tills jag kräks ungefär är nu: Kikärtsbiffar. så lätta att göra och goda även som matlåda. jag hittade ett recept på morotsbiffar i senaste buffé-tidningen som jag tänkte testa nån dag!
Nu har jag varit och hälsat på min farmor och min lillebror, lite spontant men lika trevligt för det. nu ska jag läsa lite i min bok, jag har inte orkat många kapitel den här veckan och den är ju spännande!

Dagens lunch. kikärtsbiffar, ris, gröna ärtor och lite sallad. 

Inga kommentarer: