fredag 27 mars 2015

proteinmuffins med chokladsmak

Alltså, SERIÖST!! jag snubblade över ett recept på instagram häromdan på proteinmuffins som jag skrev av och tänkte att dom kan jag väl testa nån gång. jag tänkte att jag skulle rulla chokladbollar men när mitt proteinpulver tog slut imorse så fick jag tänka om (som tur är så är en beställning från Gymgrossisten påväg!) så jag bakade muffins istället. Jag hade inga jättehöga förväntningar för dom muffins jag gjort innan har varit lite torra.. Men dom här, OH MY GAAD som min mamma skulle säga, som för övrigt skulle älska en sånhär muffin (du är välkommen när som helst ;)) hela dagen blir så mycket bättre bara man får äta gott.
Jag tänkte dela med mig av receptet:
2 ägg
2 msk keso (eller kvarg - jag hade kvarg)
4 tsk sötströ
20 g mandelmjöl
35 g Tyngre kladdkakskasein (jag använde mig av chokladkasein)
1 tsk bakpulver
1 msk kakao
1 dl vatten
Blanda samman alla ingredienserna. Fördela i 6 muffinsformar och grädda på 175 grader i mitten av ugnen i ca 12 min, låt gärna svalna i kylskåp.

Här kommer en bild på mina underbara muffinsar! Jag hade så stora formar så det blev bara fem stycken för min del, hahaa :) sjukt lätta att göra också, sånt gillar jag!

Igårkväll så mötte jag upp Tove och vi gick ut och åt middag mitt i veckan. Så mysigt och trevligt. Vi åt burgare på Lilla puben, så god. Tove har också kört igång med personlig tränare så vi åt bara några enstaka pommes och drack vatten. Men jag älskar vatten och dricker i princip inget annat så jag var nöjd. Jag kom hem strax innan nio och var svintrött, så jag gick o la mig och läste ett kapitel sen somnade jag :) halv sju steg jag upp för då var jag utsövd och var på gymmet en timme senare ungefär. det var dags för mitt överkroppspass, supertaggad var jag! och det gick så bra! :) såååå kul! 

Nu har jag ätit lunch, förberett matlåda till jobbet och ska vila en stund innan jag börjar jobba kl 14. hej svejs! 

Inga kommentarer: